Działania marketingowe w biznesie

uchu?Marketing szeptany to ciekawa forma reklamy, a czasem nawet autoreklamy firmy. To sposób na dotarcie do wielu klientów i...zareklamowanie naszej firmy jako tej jedynej właściwej, a wszystko za sprawą małego tricku. Wystarczy

Działania marketingowe w biznesie Ogólnie dobrze jest poznać swoich potencjalnych klientów, a to odpowiednia metoda, aby tego dokonać. Co musisz wiedzieć o ankietach i marketingu?

Szerzenie dobrego słowa o firmie, po ciuchu?

Marketing szeptany to ciekawa forma reklamy, a czasem nawet autoreklamy firmy. To sposób na dotarcie do wielu klientów i...zareklamowanie naszej firmy jako tej jedynej właściwej, a wszystko za sprawą małego tricku.

Wystarczy podszyć się pod użytkownika forum, czy serwisu informacyjnego i zachwalać firmę. Oczywiście na tyle dyskretnie, aby nie zostać zdemaskowanym, bo cała akcja zadziała odwrotnie na PR firmy, a tego nikt by nie chciał. Jednak etyczność takiej metody to kwestia dyskusyjna.


Dane statystyczne

Marketing to zgadywanie czego potrzebują ludzie, albo za jakoś czas będą potrzebowali. Z pozoru proste zadania, a jednak najlepszych marketingowców jest niewiele, a takie dane są wręcz bezcenna dla właścicieli firm, dostarczycieli usług i produktów.

Wszelkie kwestie związane z potrzebą danego człowieka, grupy ludzi czy całego kraju. Dane te są zbierane ostatnio z każdego możliwego źródła, a zwłaszcza z Internetu. Strony śledzą użytkowników i przesyłają dane do firm marketingowych, oczywiście nie za darmo.


Reklamy viralowe

Marketing wirusowy (zw. reklamą wirusową; ang. viral marketing) jest specyficznym rodzajem działań marketingowych. Polega na zainicjowaniu sytuacji, w której potencjalni klienci będą sami między sobą rozpowszechniać informacje dotyczące firmy, usług czy produktów1. Nie zawsze musi to być konkretna informacja, może to być tzw. budowanie świadomości marki oraz jej pozycjonowanie, czyli wywoływanie pożądanych skojarzeń z nazwą, logo firmy.

Przykładem marketingu wirusowego mogą być zabawne lub intrygujące filmiki lub zdjęcia reklamowe (często stylizowane na amatorskie), które użytkownicy Internetu rozsyłają między sobą. Wykorzystywana jest także plotka, tworzone są odpowiednie trendy czy legendy miejskie, które wędrując między potencjalnymi klientami, mają zwiększać świadomość produktu i czynić z niego produkt symboliczny, o wysokiej jakości czy symbol statusu, bądź przeciwnie, szkodzić jego opinii.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Marketing_wirusowy



© 2019 http://einstein.suwalki.pl/